Preskočiť na hlavný obsah

O predsavzatiach. Zamyslenie #13

V tomto čase vždy na blogu pribudnú moje knižné predsavzatia na budúci rok. Tento rok to tak nebude. Lebo tento rok by som len rada splnila svoju GR challenge, ktorú som si nastavila na 50 kníh. Mám taký pocit, že budem rada ak prečítam aspoň tých 50 kníh. V roku 2017 ma čaká niekoľko ťažkých skúšok a prác do školy, preto sa nechcem zaťažovať ešte aj knižnými predsavzatiami. Pretože ja keď niečo niekde zapíšem, ale to som už spomínala, nie? Mám proste povahu, ktorá rada doťahuje do konca veci, ktoré si zadá (aj keď prekvapivo do dátumy dodržiavam len vo veciach, ktoré sa netýkajú školy).

Neviem, najhorší pocit je, keď sklamete sami seba. Alebo keď sa na seba hneváte. Lebo JA je jediná osoba, ktorej nemôžete zabuchnúť dvere pred nosom, utiecť od nej, zablokovať si ju. JA je osoba, ktorej sa každý deň musíte pozrieť do očí, tak by ste sa mali naučiť robiť veci tak, aby ste to dokázali s čistým svedomím. Možno to bude moje jediné novoročné predsavzatie: robiť veci tak, aby som bola schopná pozrieť sa sama sebe do očí a nevidieť v nich výčitku, lebo do odovzdania práce sú tri dni a ja ešte nemám napísanú ani polovicu.

Tento rok na blogu nebude ani článok o tom, ako som splnila knižné predsavzatia, ktoré som si zadala na rok 2016. No prečítala som 66 kníh, pričom GR challenge som si zdvihla raz, z 50 na 55. Splnila som aj nejaké úlohy z Book Riot Read Harder Challenge, ale potom prišli rôzne povinnosti, a keď bolo po nich chcela som čítať len to na čo som mala naozaj chuť. Viem, že by som si mala knihy vyberať trochu viac vedome a nielen náladovo, ale momentálne som v stave keď čítam na rozptýlenie a uvoľnenie, a vtedy chcem čítať niečo (ľahšie) čo ma bude baviť. Viem, že napr. taká Sarah J. Maas je v mnohých ohľadoch problematická, ale niekedy mám pocit, že keď sa začnem špŕtať vo všetkom, tak si už s čistých svedomím neprečítam nič. A možno aj to je dôvod prečo tento rok nerobím BRRH challenge. A možno som len lenivá (a sebecká).

Ako ste na tom vy a novoročné predsavzatia? Dávate si ich? Dodržiavate ich? Ako dlho vám vydržia?

Do prečítania...

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj 2016

Rok 2016 bol najlepším rokom môjho života. Som si vedomá, že z hľadiska správ a svetových udalostí to nebolo dobré, ale pre mňa osobne bol rok 2016 skvelým, jedinečným a úžasným.
Začala som diplomovkou. To bol môj hlavný projekt v prvých mesiacoch roka. Bol to boj, naučila som sa veľa nielen o blogoch, ale aj sama o sebe. Popri usilovnej práci som pozerala The 100. Ako odmenu, väčšinou. V tomto období som sa zamilovala do piesní z muzikálu Hamilton a tiež som sa namotala na podcasty (*spoiler: v poslednom čase som sa odmotala). Po diplomovke prišlo na rad učenie sa na štátnice a príprava na prijímacie skúšky na doktorandské štúdium. Neraz som si kládla otázku na čo som sa to dala, keď som nevedela ani prihlášku vypísať... stáva sa aj lepším.
Niekedy na jar vyšla v slovenčine kniha Patricka Ness  The Rest of Us Just Live Here a moja GR reakcia na knihu sa dostala na jej obálku! Ešte stále sa z toho vytešujem a kniha ma v noci straší, lebo jej chrbát (a predná strana, ale ja vidím z p…

MOJE NAJ: Knihy 2016

Znova je tu, ten čas, keď sa začal nový rok a ja mám potrebu uzavrieť ten minulý kopou článkov o knihách, ktoré som v uplynulom roku prečítala. Pre rok 2016 som sa rozhodla pre top osem, nie pre napr. 16. Dôvodov je niekoľko, začínajúc tým, že som neprečítala veľa kníh, a určiť top 16 zo 66 sa mi zdalo priveľa. Druhým dôvodom bolo, že tento rok vo mne ostala tých kníh pomenej. O to sú však tieto lepšie :) TOP 8 roku 2016 je:
Crooked Kingdom by Leigh Bardugo - Posledná kniha, ktorú som v roku 2016 prečítala bola tým najlepším, čo som v minulom roku prečítala. Poradie kníh je skôr podľa toho ako som ich čítala, ale Crooked Kingdom sa mi čítalo a páčilo jednoznačne najviac. Kniha mala všetko čo mám rada: akciu, vzťahy, skvelé prepracované postavy, atmosféru, krásnu obálku, sarkazmus. A preto je, aj keď sa nehráme na favoritov, tým najlepším čo som v roku 2016 čítala. A keby len v minulom roku...We Should All Be Feminist by Chimamanda Ngozi Adichie - Táto kniha, myslím si, nepotrebuje žiad…

June and July Wrap Up + Catch Up

Dvojmesačný výpadok na blogu tu už dávno nebol. A prečo k nemu prišlo? Ani sama neviem, dôvodov je viac, hlavným asi moja lenivosť. Potom toho bolo dosť do školy, znova som robila semináre, písala seminárky a pomáhala organizovať konferenciu (pri čom som prišla minimálne o 6 mesiacov života a všetky ilúzie ohľadne dospelých ľudí s titulmi, hrôza). Veľa som toho ani nečítala, skôr som pozerala seriály, ale aj to také... veď vám nižšie napíšem :) Celkovo boli jún a júl také nejaké lenivé neslané mesiace. Môj momentálny stav nazývam letný mozog a už je z toho pomaly diagnóza, ktorú musím začať liečiť, lebo už je po polke prázdnin a ja som ešte nezačala písať minimovku.
Reading Wrap UpPaula Hawkins: Do vody- Nie som veľkou fanynkou autorkinej prvej knihy, táto mi sadla viac. Ale aj tak nechápem čo na nej všetci vidia - je to tuctové, nezapamätateľné. No dobre, rýchlo sa to číta, len tých pohľadov tam je vždy nejako príliš veľa.  3*Cassandra Clare: Polnočná dáma - Oddychovka, ale mám otázku…